Угсаатны зүй
Эрийн гурван наадам Хүннү гүрний үеэс улбаатай

ХУРДАН МОРЬБарилдах бөхчүүдийн бяр их, мэх нь уран байг
Уралдах хүүхдүүдийн гийнгоо нь уянгалаг, хөлөг нь хурдан байг.
Харвах мэргэчүүдийн сум нь оночтой байг... хэмээн ерөөдөг монгол наадам айсуй.
Орчин цагийн судлаачид Монголын наадам Хүннү гүрний нэгдсэн төр байгуулагдсан МЭӨ I-II зуунд үүссэн хэмээн тодорхойлжээ. Тухайн үед морь, бөх, сурыг тулгар төрийн үүсэл хэмээн тодорхойлж байсан аж.

Огноо: 2012-07-11 04:24 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Мал хөнгөлөх ёс

Мал хөнгөлөх ёсМонголчууд төлөө хөнгөлөхдөө өдөр цаг хугацаа харгалзан бэлэг дэмбэрэлтэй өдөр, маш хүндэтгэлтэйгээр ёс төртэй ханддаг байна. зуны эхэн сарын шинийн гурван (балжиннямтай) өдөр (луу, морь) цагт (хутганы ир) өдрийг харгалзан хурга ишгээ хөнгөлж эхлэхдээ гэр, хотны барээн талд эсгий буюу ширмэл ширлэг дэвсэж, тухайн ширээн дээр идээгээ тавьж гэрийнхээ баганы толгойг хойт зүг рүү харуулан тавиад мал хөнгөлөх хүний баруун гарын ойр хүүдийтэй шар буюу цагаан будааны хамт модон хувинд сүүгээр цийдэмлэсэн ус хийж дээр нь даллагын сумыг уртааш нь тавьж хажууд нь арцаар сан тавьсан байдаг ажээ. Сан тавьдаг нь шүтлэгийн зориулалтай бус арцны утаагаар агаарыг болон ялаа батганы элдэв нянгаас цэвэршүүлэх зорилготой.

Огноо: 2012-04-29 06:56 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Цам гэж юу вэ

Хүнд өөрөөс нь буюу хөндлөнгийн учир шалтгаанаас учирч болох гай зовлон, гаслангийн уг учир шалтгааныг нам дарж, хөөн зайлуулах бэлгэдэл утгатай нууц тарнийн ёсны очирт бүжгийг цам гэнэ. Цам эхэн үедээ зөвхөн тухайн хийд дотор машид нууцлаг үйлдэгддэг, ямар ч үзэгчгүй төдийгүй, лам нарын зөвхөн сахил хүртсэн хэсэг нь оролцох эрхтэй, тодорхой зорилготой шашны зан үйл байжээ.

Огноо: 2012-04-03 02:32 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Битүүлэх ёсон

Өнөөдөр битүүний өдөр. Монгол түмний төрт ёсны их баяр цагаан сарын өмнөх өдөр буюу өвлийн адаг сарын гучин, үдэж байгаа оны эцсийн үдэш. Битүүнээс өмнө өмсөх дээл, унах морио бэлдэж, хот хороо, гэр орноо цэвэрлэж, эмэгтэйчүүд үс гэзгээ гоёж эцэст нь зуухныхаа үнсийг авдаг.

Огноо: 2012-02-22 01:43 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Хөөмэй - Хөөмийн аялгуу

Монгол хөөмий нь дуу хөгжмийн урлагийн нэгэн төрөл юм. Хөөмий нь маш эртнээс бий болсон гэдэг боловч одоог хүртэл үүссэн хугацааг нь тодорхойлж чадаагүй байгаа ажээ. Хөөмий гэсэн нэр томъёог янз бүрээр тайлбарладаг. Зарим хүмүүс хөөмийг "авиа дуурайх урлаг" гэж нэрлэдэг. Хөөмий бол судлаачдын анхаарлыг нэн ихээр татдаг урлагийн төрөл юм. Хөөмий үүсэхэд Монгол үндэстний байгаль дэлхийгээ шүтэн дээдэлдэг заншил нь их нөлөөлжээ. Ард түмний хөгжим яруу найргийн мэдрэмж, төвөнхөөр дуулах онцгой чадварын дүнд бий болсон урлаг юм. Байгаль дэлхийгээсээ урам зориг, хүч тэнхээгээ олж авдаг ард түмэн зөвхөн байгалийн дуу авиаг дууриах бус түүний мөн чанарт нэвтэрч чадан энэхүү гайхамшигт урлагийг бий болгожээ.

Огноо: 2012-01-24 07:03 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Цуур хөгжим

цуурХүнүүгийн үеэс үүдэлтэй гэж үздэг энэ хөгжим мөн л баруун Монголд үлэмж дэлгэрсэн бололтой. Энэ хөгжмийг хөндий хулсаар хийж байсан бол, ерийн хөндий модоор хийдэг болсон байна. Тохой илүү нарийн хөндий модны дээд оройд нарийн зурвас гаргаж, дээд шүдний аагинд тулгуурлаж, сийгүүлэн үлээх маягаар дуу гаргадаг.

Огноо: 2012-01-17 23:40 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Хаан тєрийн тамга

Монголын тулгар тєрийг vндэслэгч суут Богд эзэн Чингис хааны тєрийн тамга 17-р зууны vе хvртэл хэрэглэгдэж байсан бєгєєд цахарын Лигдэн хаан манжид ялагдаж бие барах болмогц дайсны гарт оруулахгvйн тулд ар, євєр Монголын зэлvvд уулсын аль нэгний хадан хонгилд эгнэгт далдлуулан нуулгасныг сурвалж бvтээлvvдэд тэмдэглэсэн байдаг.

Огноо: 2012-01-14 02:36 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Соёмбо бичиг

Монголын шашин тєрийн тэргvvн, соёл урлагийн гарамгай зvтгэлтэн Єндєр гэгээн Занабазар /1635-1723/ монголын соёмбо бичгийг 1686 онд эртний Энэтхэг ланз vсгийг тулгуурлан зохиосон юм. Соёмбо vсэг эртний Энэтхэгийн судрын хэлээр "єєрєє буй болсон гэгээн vсэг" гэсэн утгатай.

Огноо: 2012-01-05 04:44 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Тод бичиг

Тод бичгийг vзэхэд монгол бичгийн хэлийг тэр цагийн аман хэлэнд ойртуулах vvднээс зохиосон боловч хэтэрхий " Тод " болгосон шалтгаанаар нийт монголчуудын хувьд хvртээмжтэй болж чадалгvй зєвхєн Ойрадуудын дунд vлджээ. Эл бичгийг Ойрад. Халимаг, Торгуудууд XX- зууны 30-40 он хvртэл хэрэглэж байжээ.

Огноо: 2012-01-03 01:25 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Дөрвөлжин бичиг

Дөрвөлжин бичигXIII зууны сvvлчээр монгол бичгийн дvрмийг Пагва лам Лодойжалцан /1234-1298/ Хубилай хааны зарлигаар тєвд бичигт дулдуйлж зохиосон бєгєєд зуун жил /1269-1368/ тєрийн бичиг болгон хэрэглэж ирсэн.

Огноо: 2011-12-28 23:54 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Өөлдүүд

өөлдМанжийн эсрэг хамгийн их тэмцэж сүүлдээ дагаар орсон Зүүнгарын хаант улсын тухай болон Монголын Өөлд ястнуудын талаар сонирхолтой материал. Төв Азид Зүүнгарын хаант улс 120 орчим жил, ер нь Ойрадууд 300 гаран жил туурга тусгаар улс байгуулж явсан түүхтэй.

Огноо: 2011-11-21 23:59 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Удам залгах ухаан

Монголчууд эрт дээр үеэс айл гэрийг хүн амьдрах төдийгүй хүүхэд өсгөн хүмүүжүүлэх, төр улсын албыг залгуулах чухал орчин гэж үзэж эхнэр нөхөр болох хүмүүсийн төгс төгөлдөр сайн шинжийг эрхэмлэдэг уламжлалтай. Иймээс ч хүү охиноо гэрлүүлэн өрх тусгаарлахыг төрийн ёсны эрхэм хүндтэй зүйлд тооцдог ажээ

Огноо: 2011-11-11 23:09 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Ан хийх монгол уламжлал

ан хийх уламжлалМонгол орон бол ой хөвч, гол мөрөн, уул, тал, говь, хээр хосолсон уул ус нь тэгш өргөн уудам нутагтай, янз бүрийн ан амьтнаар баялаг орны нэг юм. Ийм учраас монголчууд эрт дээр цагаас ан агнуурын олон төрөл хэлбэрийг бий болгожээ. 

Огноо: 2011-09-02 08:11 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Нүүдэллэх ёс

НүүдэлМонголчууд эрт дээр цагаас нүүдэллэж амьдардаг улс билээ. Одоо малчид жилийн дөрвөн улирлыг дагаж нутаг сэлгэн нүүдэг. Нүүхэд нарийн ёс горим бий. Нүүх өдөр, буух газраа өмнөөс товлож, цэлмэг сайхан өдөр нүүнэ. Хаана буухыг өрхийн тэргүүлэгч мэднэ. Нүүхийн өмнөх өдөр орчин тойрныхоо хогийг сайтар цэвэрлээд нүүдэлд зэхнэ. Гүүн зэл, шон гадсаа сугалж, нүхэнд нь өтөг бууц, сул шороо хийдэг. Ачаа хөтлөх морины дэлийг засдаг.

Огноо: 2011-09-02 07:50 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Цагаан идээ боловсруулах монгол арга

шар тосШар тос: Хурааж хуршуулсан өрөм, зөөхий цагаан тосыг тогоонд хийж зөөлөн галаар халааж хутгахад шар тос аяндаа ялгарна. Үүнийг бог малын гүзээ олгой гэдсэнд хийж царцаагаад хадгална. Шар тосыг гүйцэд ялгахын тул буцалж буй тосныхоо гуравны нэгээс ихгүй ээзгий хийж хутгана. Ингэ гүүний сүүг айраглаж исгээд 1000-2000 орчим бүлэхэд мөндөр мэт үрлэн тос унана. Үүнийг өглөөний сэрүүнд хаман авч хүйтэн усанд базан ялгана. Шар тосыг давсан дотор хадгалвал хөгцөрч муудахгүй.

Огноо: 2011-08-19 08:14 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Найрын дэг ёс

найрын зурагМонголчууд баяр наадам, хурим найрыг нарийн дэг журамтай хийх талаар олон зуун жилийн арвин баялаг уламжлалтай билээ. Манай ард түмэн ямар ч найрыг нарийн зохион байгуулалттайгаар хийж найр наадмын ёс журам сайн мэдэх хүнээр найрын ахлагч сонгон түүний зөвшөөрөлгүйгээр хоорондоо ярилцах, дураар гарч, орох, суудал сольж суух зэргийг хүртэл хатуу цээрлэн ямар дуу, ерөөлийг хэдийд дуулж, ерөөх, ямар зан үйлийг хэрхэн гүйцэтгэх тэргүүтнийг тогтсон ёс журмын дагуу үйлддэг уламжлалтай.

Огноо: 2011-08-13 08:55 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Бэр гуйх зан үйл

Бэр гуйх зан үйл Бэр гуйгч гэж хэн бэ?
Бэр гуйгч нь хүүгийн талын элч, охины талд хүндтэй нэгэн. Зарим хүмүүс бэр гуйхдаа эх эцгийн аль нэг нь (гол нь аав) оролцох ёстой юм шиг ойлгодог. Бэр гуйх (бэр гуйхыг зарим газар ам сонсох гэнэ) боломжийн хүн олдохгүй, өөрсдөе явах тохиолдол гарч болох боловч энэ зан үйлийг авга, нагац, ахан дүү, танилаараа гүйцэтгүүлдэг заншил уламжлагдаж ирсэн юм.

Огноо: 2011-07-27 03:25 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Айраг исгэх

Монголчууд айргийг ширэн хөхүүр, модон хувингийн аль нэгэнд исгэх боловч хөхүүрт исгэх нь илүү байдаг. айргийг хоёр үндсэн аргаар исгэж иржээ.
1. Хөхүүрээр исгэх. Урьд онд айраг исгэж байсан хөхүүрээ дараа зун нь дэвтээж цахлан дүүжлээд түүндээ шинэ саамаа хийж сайтар бүлж исгэдэг. Ерөөс гүүний айргийг хэдэн жил дараалан исгэсэн ширэн хөхүүр сүү айрагны шим чанарыг өөртөө сайн шингээсэн байх тул тусгай хөрөнгө шаарддагүй.

Огноо: 2011-06-21 03:55 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Дэмбээдэх аялагат тоглоом.

ДэмбээДэмбээдэх сонин янзын аялагат тоглоом, бас л үг аялгаар мэтгэлцэн тоглодог. Дэмбээний гол үйл нь, тоглогч хоёрын, гаргах хурууны нийлбэрийг нэгтгэн таалцаж явдал юм. Хуруу гарын хөдөлгөөний аясаар, уламжилж ирсэн тусгай аялга, юмуу бүүр ардын дууны аяаар дэмбээдэгч байдаг. Үүнд гол нөлөөлөх хүчин зүйл нь хоёр гарын хурууг зэрэг гаргах, харааны хурц мэдрэмж, үг хэлний тод байдал, сонсож хүлээн авах чадвар, гар хурууны хөдөлгөөний хурдац зэрэг нь авхаалж самбаанаас ихээхэн шалтгаалдаг.



Огноо: 2011-06-21 03:37 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

Мөнгөн аяга

мөнгөн аягаЭрт дээр үеэс хүн төрөлхтөн өргөн дэлгэр хэрэглэж ирсэн металлуудын нэг бол мөнгө билээ. Манай ард түмэн мөнгөөр хэт хутга, эмээл хазаар, суран бүсээ чимэглэж, мөнгөн аяга, завъяа, бөгж, ээмэг, мөнгөн эдлэл хийж хэрэглэж иржээ.

Огноо: 2011-06-06 04:05 Мэдээ нэмсэн: Admin дэлгэрэнгүй

   1 2 3 4 [Next] [Last Page]
Display:
Нүүр хуудас     Буцах     Дээш буцах    

JW Player goes here

Валютын ханш
Зар оруулах X
Гарчиг*:  
Холбоос http://  
Таны И-мэйл*:  
Агуулга*:  
 
 
 
 
 
Юникодоор бичнэ үү...
Утасны дугаар:
 
Санал асуулга
Та хот орчимд ямар төрлийн аялал сонирхож байна вэ?
  АГААРЫН
  ДУГУЙН АЯЛАЛ
  БУУДЛАГА
  ХАДАНД АВИРАХ
  ЯВГАН АЯЛАЛ
  МОРИН АЯЛАЛ
  ХОТЫН АЯЛАЛ
  УСНЫ
  БУСАД
 

Монголын Газарзүй Аялал Жуулчлалын Холбоо МОНГОЛ АЯЛАГЧ  
АЖ-н ҮНДЭСНИЙ ТӨВ

АЖТХ Төв
МҮХАҮТ
МЕТАВАЙС ХХК
МОНЦАМЭ АГЕНТЛАГ

М.А.Ж.Холбоо
ЖУУЛЧНЫ МЭДЭЭЛЛИЙН ТӨВ